Pozycjonowanie (SEO, Web Positioning) – najprościej mówiąc – zbiór rozwiązań mających za zadanie poprawić pozycję danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, według danych słów i fraz w wyszukiwarkach internetowych np. Google, Yahoo, Onet czy Wirtualna Polska. Słowa kluczowe (frazy) – to wyrazy identyfikujące stronę internetową. To dzięki nim nasza strona będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie – działania:
I. Optymalizacja serwisu
Usługa technicznej analizy strony internetowej polegająca na jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jest to solidny wstęp do pozycjonowania. Każda podstrona serwisu (kod, treść) podlega usprawnieniu, tak by była przyjazna dla wyszukiwarek. Właściwie wykonana optymalizacja jest gwarancją wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
II. Dobór właściwych słów kluczowych
Odpowiedni dobór słów kluczowych jest podstawą promocji strony w Internecie. Nasi specjaliści przeprowadzą analizę rynku i konkurencji oraz pomogą dobrać właściwe frazy dla witryny.
III. Analiza użytkowników odwiedzających stronę
Ciągła praca nad witryną pozwala poznać zachowania użytkowników. Dzięki tej wiedzy potrafimy udoskonalać serwis by stał się przyjazny dla potencjalnego klienta.
IV. Rozwój popularności serwisu w Internecie
Kolejnym, jakże ważnym etapem jest pozyskiwanie linków wskazujących na stronę. Adres witryny dodawany jest do najpopularniejszych katalogów stron WWW, przygotowujemy przy tym teksty reklamowe pojawiające się przy opisie strony w ramach katalogów.
Kampania Google Adwords
Linki sponsorowane – mają wpływ na osoby szukające danego produktu lub usługi w konkretnym czasie. Oferta wtedy kierowana jest do konkretnej lokalizacji na świecie, czy też do konkretnej grupy użytkowników sieci. Należy pamiętać, że z wyszukiwarki Google korzysta około 90% internautów w Polsce, czyli prawie 14 milionów osób.
Reklama kontekstowa
Dostosowuje treść reklamy do wyświetlanej strony. Polega to na tym, że reklama firmy zajmującej się np. turystyką ukaże się w portalach poświęconych tym tematom. Pozwala to dotrzeć do klientów głównie zainteresowanych tą tematyką, a co za tym idzie zwiększyć zainteresowanie stroną reklamodawcy.